Gastronomie kuszą swoich klientów nowymi potrawami, rozszerzonym menu, często z różnych regionów świata lub niezwykle popularnymi w ostatnim czasie- śniadaniami. Wiele firm rozwija się w kilku różnych kierunkach, stąd też coraz częściej w gastronomii kojarzonej dotychczas tylko z jedzeniem, dostaniemy też np. ciasta.
Nie tylko więc cukiernie muszą być przygotowane na ewentualność spakowania kupionego ciasta na wynos. Chcąc promować swoją markę, firmy powinny posiadać własne opakowania na ciasta. Jest to bardzo dobra forma reklamy, a z drugiej strony wręcz konieczność. Nie wszyscy w końcu lubią bądź mają czas przychodzić do cukierni, czy innego miejsca i jeść zamówione produkty na miejscu. Niektórzy korzystają z możliwości zamówień na wynos z pośpiechu, inni z wygody, bo np. nie wszyscy lubią jeść poza domem.
Papier czy opakowanie
Ładne opakowania na ciasta od razu przywodzą na myśl miejsce, w którym kupiliśmy słodki wypiek. Czasami też, jeżeli są dobrej jakości, wielokrotnie używamy ich do innych celów. Bez względu na to, takie opakowania wciąż spełniają swoją główną funkcję reklamową. Skąd taki wniosek? Każda gastronomia/cukiernia może zapakować swój asortyment w papier, jednak wybierają opakowania na ciasto, ponieważ ich żywotność na rynku jest po prostu dłuższa, co też oznacza, że są większe szanse zapamiętania danego miejsca przez klienta.